Een goede webdesigner verdient zichzelf terug

Het vormgeven van websites wordt webdesign genoemd. De werkzaamheden, die betrekking hebben op het vormgeven van websites, worden door een webdesigner uitgevoerd. Bij de werkzaamheden van een webdesigner horen meer werkzaamheden dan alleen het vormgeven. Een webdesigner moet ook de navigatie verzorgen en de interactie van een website die tot een aantrekkelijke uitstraling moet leiden.

De webdesigner

Voor een webdesigner gaat beginnen met zijn webdesign uit Nijmegen werkzaamheden bedenkt de webdesigner, altijd in overleg met zijn opdrachtgever, de structuur. Met structuur wordt bedoeld de pagina’s van een website. Een website bestaat bijna nooit uit één pagina. Omdat websites vaak meer pagina’s hebben, moeten deze pagina’s met elkaar kunnen communiceren (dus met elkaar onderling verbonden zijn).

Maken van een grafisch ontwerp

Na de opdracht te hebben aangenomen en wensen en eisen van de opdrachtgever geïnventariseerd te hebben, gaat de webdesigner aan de slag met de wensen en eisen van de opdrachtgever en deze wensen worden door de webdesigner omgezet in een grafisch ontwerp. Bij het maken van het grafisch ontwerp wordt er door de webdesigner rekening gehouden met de afgesproken structuur (aantal pagina’s). De werkzaamheden voor het ontwerp van de website worden uitgevoerd met een grafisch pakket, bijvoorbeeld Adobe Photoshop.

HTML webtaal

Voor het uitschrijven van de opdracht, gebruikt de webdesigner een webtaal. De meeste webdesigners gebruiken daarvoor Hyper Text Markup Language (HTML) als webtaal. HTML is een programmeertaal die webdesigners gebruiken voor het schrijven van de teksten die nodig zijn om een webpagina te kunnen ontwerpen. Met HTML worden van de webpagina’s door de webdesigner de benodigde basiselementen gespecificeerd. Naast de webtaal HTML gebruikt de webdesigner ook vaak nog Cascading Style Sheets (CSS). Met CSS wordt de weergave van de webpagina bepaald en worden effecten bereikt die met HTML alleen niet mogelijk zijn. Ook is CSS veel flexibeler dan HTML. Net het gebruik van HTML en CSS is de webdesigner er nog niet. Om de website van dynamische elementen te kunnen voorzien worden programma’s gebruikt als JavaScript en Flash.

Web programmatuur

Uit het gesprek met de opdrachtgever kan de webdesigner hebben opgemaakt dat de website interactief moet worden. Voor het maken van een interactieve website dient de webdesigner verschillende scripttalen te kennen. De meest voorkomende scriptalen zijn ActionScript, ASP en PHP. Door het gebruik van de scriptaal of programmeertaal van Adobe Flash en Adobe Flex (ActionScript), Active Server Pages (ASP) en Hypertext Preprocessor (PHP) komt de nadruk te liggen op de web technische mogelijkheden en dus niet primair op de vormgeving. In dit geval wordt er dan ook gesproken over web programmatuur en wordt er niet meer over webdesign gesproken.

De weergave van de website

Als er websites worden geopend, dan is het eerste dat opvalt dat websites van elkaar kunnen verschillen. Een webdesigner zal daar bij het schrijven rekening houden. Ook kunnen de kleuren per weergave verschillen. Bij een gesprek met de webdesigner worden deze onderwerpen allemaal besproken.

De verschillende Online marketing methodes

Nu de online markt op volle toeren draait, en de euro’s voor het oprapen liggen, willen vele ondernemers zich graag op de webshopwereld storten. Maar hoe brengt u uw website aan de man? Mond-op-mond is te kleinschalig voor het grote web, dus met visitekaartjes komt u er niet. Online marketing is tegenwoordig een vak apart geworden, en er zijn al ontelbaar veel boeken aan informatie over geschreven. Het kan lastig zijn door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer te zien. Daarom hebben staan hier voor uw gemak een paar van de belangrijkste methodes op een rijtje.

Pay-per-click advertising

Een aantal zoekmachines bieden online ondernemers de mogelijkheid om te bieden op bepaalde trefwoorden. Deze trefwoorden hebben natuurlijk zo veel mogelijk te maken met het product dat u aanbiedt. U betaalt slechts wanneer er op uw advertentie geklikt wordt (betalen-per-klik). Afhankelijk van de populariteit van het gekozen zoekwoord daalt of stijgt de prijs per klik. Google biedt deze dienst aan met hun Adwords-programma.

E-mail marketing

U heeft zich vast wel eens per ongeluk aangemeld voor een nieuwsbrief. Vaak gebeurt dit zonder opzet, maar een nieuwsbrief kan erg handig zijn. Vooral als u oprecht geïnteresseerd bent in het bedrijf. Deze manier van webmarketing wordt erg veel gebruikt, en wordt e-mail marketing genoemd. Met nieuwsbrieven spreekt u uw bestaande klanten direct aan, maar ook nieuwe klanten zijn goed te bereiken

Blog marketing

Een blog die dagelijks geüpdatet wordt kan ontzettend goed helpen bij uw webmarketing. Blogs die regelmatig bijgehouden worden komen ten eerste hoger in de zoekmachines te staan. En ten tweede kunt u gemakkelijk en snel allerlei dingen onder de aandacht brengen. Een kortingsactie, of een nieuw product bijvoorbeeld.

Dit zijn slechts een aantal webmarketing methodes die u kunt toepassen. Het is altijd een goed idee om de basis van uw online marketing aan de hand van deze methodes op te bouwen.

Meer rendement door Adwords adverteren met een Google Adwords Specialist

Ondernemingen kunnen niet meer om internet heen: zelfs voor offline producten en diensten vindt het beslissingsproces van de klant voor een groot deel online plaats. Hoewel zoekmachine optimalisatie belangrijk is om op organische wijze klanten naar de website te trekken, blijft ook zoekmachine marketing een onmisbaar gereedschap om als bedrijf het bereik te vergroten. Google Adwords is een bijzonder laagdrempelige manier van adverteren: iedereen kan er zelf snel mee aan de slag. Uit het oogpunt van kostenbesparing kan het handig lijken om de advertenties in eigen beheer te regelen. Toch komen ondernemers er in veel gevallen achter dat adverteren met Adwords eenvoudiger lijkt dan het is.

De voordelen van een Adwords professional

Adwords is weliswaar laagdrempelig, maar ook zeer competitief. Een effectieve Adwords strategie vraagt naast specialistische kennis ook veel tijd en energie. Daarom is het in vrijwel de meeste gevallen een beter idee om een externe Adwords professional in te huren. Een Google Adwords expert volgt de allerlaatste ontwikkelingen op de voet. Bovendien kan een Google Adwords specialist door automatisering het beheer van de account continu verbeteren. Op deze manier worden er voortdurend relevante zoektermen toegevoegd en minder effectieve zoektermen en advertenties verwijderd uit de campagnes. Ook ziet een Google Adwords expert kansen: een frisse blik en goede kennis van de markt zorgen ervoor dat hij of zij de onderneming kan begeleiden om een product of dienst ook buiten de gebaande paden aan de man te brengen.

De winst die een goede Adwords strategie kan genereren, weegt vrijwel altijd op tegen de kosten, zeker wanneer er goede afspraken gemaakt worden over het rendement van de campagnes. Gmu.online ontzorgt ondernemers op het gebied van Adwords advertenties. De Google Adwords specialist stelt een maatwerkstrategie op voor de onderneming. Ondernemers zijn door deze voortdurende automatisering en optimalisatie verzekerd van de best mogelijke positie in de zoekmachines. Hierdoor wordt het bereik en het rendement vergroot. Daardoor kan de eigen organisatie zich geheel richten op de kernzaken en taken van de onderneming.

3 belangrijke pijlers van linkbuilding

Op de goede manier linkbuilden is nog niet zo eenvoudig. Sterker nog, er zijn maar weinig partijen die inderdaad een betrouwbare lange termijn strategie weten te hanteren. Dat is namelijk erg belangrijk om te onthouden: linkbuilding heeft tijd nodig, maar zorgt op de lange termijn – mits het op de juiste manier wordt aangepakt – voor resultaat. Maar wat is nu belangrijk als we het over linkbuilding hebben? In dit artikel bespreken we 3 belangrijke pijlers voor een goede linkbuilding strategie.

Relevantie

Allereerst is het erg belangrijk om relevante links te verkrijgen. Het is bijvoorbeeld erg vreemd als een blog over honden linkt naar een webshop die vriezers verkoopt. Uiteraard valt dat namelijk ook bij Google op, dus is het verstandig om op zoek te gaan naar een relevanter alternatief. Een website waarop elektronica of huishoudelijke producten centraal staan, zou bijvoorbeeld geschikter zijn.

Kwaliteit

Veel mensen denken voornamelijk in aantallen als het om linkbuilding gaat. Dit is echter niet de juiste benadering. Er kunnen nog zo veel links naar een website zijn geplaatst, maar als deze links allemaal van erg slechte kwaliteit zijn, zal dit op de lange termijn weinig zin hebben of zelfs in het nadeel gaan werken. Verkies daarom ook tijdens het linkbuilden voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Op de lange termijn hebben kwalitatieve links namelijk meer effect dan enorme aantallen links van lage kwaliteit.

Natuurlijkheid

In de vorige paragraaf hebben we benadrukt dat kwaliteit boven kwantiteit verkozen dient te worden. Dit betekent echter niet dat er enkel en alleen links van hoge kwaliteit naar een website geplaatst dienen te worden. Dat zou totaal niet geloofwaardig overkomen. Het zou immers wel érg toevallig zijn als een website alleen op zeer autoritaire sites wordt vermeld. Een stuk aannemelijker zou zijn als hij daarnaast ook op de wat kleinere, minder autoritaire websites genoemd wordt.

Waarom is linkbuilding belangrijk?

Linkbuilding is belangrijk om met uw website goed vindbaar te zijn. Kort door de bocht gesteld is het zo dat als Google Links naar uw website ziet, Google denkt: hé er wordt over uw website gepraat dus de website is belangrijk. Dit heeft weer tot gevolg dat Google uw website beter gaat beoordelen, waardoor u hoger in de zoekresultaten komt.

Hoeveel links moet ik maken?
Is het dan zo dat ik zoveel mogelijk links moet maken? Nee, dat is zeker niet het geval. Teveel linkjes kan zelfs slecht uitpakken voor uw website. Het ‘linkbuilden’ moet namelijk op een zo natuurlijk mogelijke manier gebeuren. Anders denkt Google: hé hier klopt iets niet, waarna Google zelfs kan besluiten uw website te straffen. Het is daarom ook erg belangrijk om te kijken naar de kwaliteit van de links en de hoeveelheid.

Hoe goed is mijn link?
Hoe kan ik meten hoe goed een link is? De kwaliteit van een link kunt u meten aan de hand van de domain en page authority. Hoe hoger deze twee begrippen scoren, hoe beter de link is. Verder kunt u dit ook nog zien aan de hand van de spamscore, de PR en de trustflow. Het is verder ook belangrijk om een goed gevarieerd linkprofiel te hebben, in vaktermen ook wel linkjuice genoemd.

Hoe maak ik een gevarieerd linkprofiel?
Hoe ziet zo’n gevarieerd linkprofiel eruit? Wij van Link Earning Expert gaan natuurlijk niet al onze geheimen prijsgeven, maar een aantal kan ik er wel noemen. Wij bouwen een gevarieerd linkprofiel op door te zorgen voor een evenwichtige balans tussen gewone links, bedrijfsprofielen en startpaginalinks. Geen zin in de ingewikkelde materie van het linkbuilden? Link Earning Expert doet het graag voor u! Klik hier om vrijblijvend contact op te nemen of mail naar info@earningexpert.nl