Nu de online markt op volle toeren draait, en de euro’s voor het oprapen liggen, willen vele ondernemers zich graag op de webshopwereld storten. Maar hoe brengt u uw website aan de man? Mond-op-mond is te kleinschalig voor het grote web, dus met visitekaartjes komt u er niet. Online marketing is tegenwoordig een vak apart geworden, en er zijn al ontelbaar veel boeken aan informatie over geschreven. Het kan lastig zijn door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer te zien. Daarom hebben staan hier voor uw gemak een paar van de belangrijkste methodes op een rijtje.
Pay-per-click advertising
Een aantal zoekmachines bieden online ondernemers de mogelijkheid om te bieden op bepaalde trefwoorden. Deze trefwoorden hebben natuurlijk zo veel mogelijk te maken met het product dat u aanbiedt. U betaalt slechts wanneer er op uw advertentie geklikt wordt (betalen-per-klik). Afhankelijk van de populariteit van het gekozen zoekwoord daalt of stijgt de prijs per klik. Google biedt deze dienst aan met hun Adwords-programma.
E-mail marketing
U heeft zich vast wel eens per ongeluk aangemeld voor een nieuwsbrief. Vaak gebeurt dit zonder opzet, maar een nieuwsbrief kan erg handig zijn. Vooral als u oprecht geïnteresseerd bent in het bedrijf. Deze manier van webmarketing wordt erg veel gebruikt, en wordt e-mail marketing genoemd. Met nieuwsbrieven spreekt u uw bestaande klanten direct aan, maar ook nieuwe klanten zijn goed te bereiken
Blog marketing
Een blog die dagelijks geüpdatet wordt kan ontzettend goed helpen bij uw webmarketing. Blogs die regelmatig bijgehouden worden komen ten eerste hoger in de zoekmachines te staan. En ten tweede kunt u gemakkelijk en snel allerlei dingen onder de aandacht brengen. Een kortingsactie, of een nieuw product bijvoorbeeld.
Dit zijn slechts een aantal webmarketing methodes die u kunt toepassen. Het is altijd een goed idee om de basis van uw online marketing aan de hand van deze methodes op te bouwen.